Thursday, August 28, 2008

5 حیوان که صدایشان از دور شنیده می شود!

وال آبی ( Blue Whale )
فریاد وال های آبی بزرگ ( بزرگترین موجود روی زمین که نسل آن در خطر انقراض قرار دارد ) ، در روی کره زمین بلندترین صداهاست که به قدرت 188 دسی بل می رسد . جالب است بدانید که در یک کنسرت موسیقی حداکثر صدا به 100 دسی بل می رسد . وال های آبی نر از این صدای گوش خراش و کر کننده برای جذب جفت خود که ممکن است صدها کیلومتر دورتر باشد ، استفاده می کنند.
میمون جیغ زن ( Howler Monkey )
این نوع میمون در جنگل های بارانی آمریکا یافت می شود . این نوع میمون تا 120 سانتی متر قد می کشد و فریاد آن از 3 کیلومتری شنیده می شود .

فیل ( Elephant )
هنگامی که یک فیل پای بر زمین می کوبد ، لرزش ایجاد شده می تواند توسط زمین تا 32 کیلومتر پیش برود . آنها
همچنین از طریق پا پیغام نیز دریافت می کنند . تحقیقات روی فیل های آفریقایی و هندی نشان داده است که آنها پیغام های مختلفی برای اخطار ، برای تبریک و برای اعلام خطر دارند . قدرت این صداها 80 تا 90 دسی بل ثبت شده اند که بسیار بلندتر از فریاد انسان هاست .
قورباغه گاوی آمریکای شمالی ( North American Bullfrog )

این نام به خاطر صدای بلند گاو مانندی که قورباغه نر از خود در
می آورد ، به این قورباغه داده شده است ! این صدا از حدود 800 متری شنیده می شود و انها را بزرگتر و قوی تر از آن چه هستند به نظر می آورد . قورباغه نر برای ایجاد صدای تشدید شده که برای صدا زدن جفت خود استفاده می کند هوا را بین ریه ها و دهانش و بر عکس و از میان تارهای صوتی خود عبور می دهد ( پمپ می کند)



( Hyena )

اگر در منطقه ای دور دست ، تصادفا صدایی شبیه خنده را شنیدید ، توصیه می کنیم محل را ترک کنید ! کفتارها صدای منقطع با فرکانس بالا و صدای " هی -هی -هی " ( جانور شناسان به این صدا گیگل می گویند ) را موقعی از خود در می آورند که بنرسند یا فراری داده شوند و یا مورد حمله قرار گیرند . این خنده مزاحم از 12 کیلومتر دورتر شنیده می شود .



منبع: P30LORDS

No comments: